- Projektid
- Roheoskuste programm
- Inseneriakadeemia
- Uued IKT-moodulid Tallinna Tööstushariduskeskuses
- Erasmus+ õpiränne
- Lõppenud projektid
Tallinna Tööstushariduskeskus on tuntud mitte ainult oma tugeva tehnilise hariduse poolest, vaid ka aktiivse osalemise eest rahvusvahelistes projektides. Üks silmapaistvamaid nendest on Erasmus+ programm, mis on andnud koolile võimaluse rikastada õppekavasid, laiendada koostöövõrgustikke ning pakkuda õpilastele ja õpetajatele väärtuslikke rahvusvahelisi kogemusi.
Erasmus+ projektide kaudu on Tallinna Tööstushariduskeskuse õpilased ja õpetajad saanud osaleda mitmetes vahetusprogrammides, koolitustel ja tööpraktikatel üle Euroopa. Need kogemused on andnud noortele mitte ainult erialaseid teadmisi ja oskusi, vaid ka avardanud nende silmaringi ning aidanud arendada kultuuridevahelist suhtlust.
Õpetajatele on Erasmus+ projektid pakkunud suurepäraseid võimalusi õppida parimatelt rahvusvahelistelt spetsialistidelt ja tuua uusi õpetamismeetodeid ja tehnoloogiaid tagasi oma kooli. Näiteks on õpetajad osalenud Hispaanias korraldatud koolitusel, mis keskendus digitaalse õppevahendite kasutamisele insenerihariduses. See omakorda on võimaldanud Tallinna Tööstushariduskeskusel olla eestvedajaks innovatiivsete õpimeetodite rakendamisel Eestis.
Lisaks Erasmus+ programmile osaleb Tallinna Tööstushariduskeskus ka teistes rahvusvahelistes algatustes ja koostööprojektides. Koos partnerkoolidega Põhjamaadest ja Balti riikidest arendatakse välja uusi õppekavasid ja koolitusprogramme, mis vastavad kaasaegse tööturu nõudmistele. Need projektid mitte ainult ei tõsta kooli mainet rahvusvaheliselt, vaid ka tugevdavad kohaliku haridussüsteemi konkurentsivõimet.
Tallinna Tööstushariduskeskuse osalemine rahvusvahelistes projektides näitab kooli pühendumust pakkuda oma õpilastele parimat võimalikku haridust ja valmistada neid ette globaalseks tööturuks. See on inspireeriv näide sellest, kuidas rahvusvaheline koostöö võib rikastada haridust ja avada noortele uusi võimalusi.
Haridus- ja Noorteameti ning Haridus- ja Teadusministeeriumi eestvedamisel viiakse 2023.–2026. aastani meetme „Roheoskused ettevõtete rohepöörde toetamiseks" raames ellu roheoskuste arendamise programmi. Programmi abil toetatakse ettevõtete rohepöördeks vajalike oskuste arendamist. Eeskätt nende oskuste, mis hõlmavad nii üldoskusi, kui ka erialaspetsiifilisi roheoskusi.
Toetuse andmise eesmärk on rohepöörde elluviimiseks ettevõtluses paindlike ja tööturu arendusvajadusi arvestavate õppimisvõimaluste loomine ning õppe pakkumine. Selleks saavad kõrgkoolid ja kutseõppeasutused pakkuda ettevõtetele võimalusi koolitada nii olemasolevat personali kui ka valmistada ette uusi pädevaid spetsialiste roheoskuste osas.
Tegevuse käigus toetakse roheoskuste õpetamisega seotud õppesisu ajakohastamist kõrg- ja kutsehariduses, täiend- ja ümberõpet roheoskuste arendamiseks, et valmistada ette laiemate rohemajandust puudutavate teadmiste ja oskustega tööjõudu uute tehnoloogiate ja lähenemisviiside kasutuselevõtuks, samuti kutsestandartide ja oskusprofiilide ajakohastamist või vajadusel uute loomist ning kutseõpetajate-õppejõudude täienduskoolitust.
Välja on valitud valdkonnad (õppekavarühmad), kus rohepööre avaldab kõige suuremat mõju:
- transporditeenused;
- mootorliikurid, laevandus ja lennundustehnika;
- elektrienergia ja energeetika;
- põllundus ja loomakasvatus;
- aiandus;
- kalandus;
- metsandus;
- toiduainete töötlemine;
- ehitus ja tsiviilrajatised;
- keemiatehnoloogia ja -protsessid;
- materjalide töötlemine (klaas, paber, plast ja puit);
- tekstiili, rõivaste, jalatsite valmistamine ja naha töötlemine;
- keskkonnateadused;
- prügi ja heitvete käitlemine, siin ka rohepööre horisontaalselt, kõiki valdkondi läbivana.
Roheoskuste programmi eelarve on 15 miljonit eurot ja selle elluviimine kestab 30. juunini 2026.
Tehnoloogia arengut ja rohepöörde tulevikutrende arvestades kasvab vajadus inseneride järele pikaajaliselt, mistõttu vajab tehniliste erialade tööjõupuudus süsteemset ja laiahaardelist lähenemist. Selleks, et saavutada positiivset muutust, on vajalik veelgi tihendada koostööd avaliku sektori, koolide ja ettevõtjate vahel, samuti eri tööstusharude ettevõtteid esindavate erialaliitude vahel.
Hariduse ja tööturu tihedamaks sidumiseks ning noorte õpivalikute suunamiseks on Eesti riik käivitanud Euroopa Liidu kaasrahastusel inseneriakadeemia, mille eesmärk on suurendada õppe vastavust tööturu vajadusele tehnika, tootmise ja ehituse valdkonnas.
Inseneriakadeemia tulemusena:
- tõuseb insenerihariduse kvaliteeti nii kutse- kui kõrghariduses, et lõpetajad vastaksid enam tööturu ootustele;
- väheneb insenerihariduse katkestamismäär;
- suureneb naiste osakaal inseneeria erialadel;
- täienevad üldhariduse õppekavad MATIK-õppega;
- muutub inseneeria eriala ja haridus populaarsemaks.
Aastatel 2023-2029 suunab Eesti riik inseneriakadeemiasse ca 39,4 miljonit eurot tõukefondide vahendeid. Sarnaste sihtide ja sihtrühmade tõttu on loodud inseneriakadeemiale ja IT Akadeemiale avaneb uues vahekaardis ühised toetusmeetmed, mis lähtuvad haridustasemest. Mõlema akadeemia puhul on eriline tähelepanu tüdrukute ja naisüliõpilaste sihtrühmal.
Uued IKT-moodulid Tallinna Tööstushariduskeskuses
Tallinna Tööstushariduskeskus on välja töötanud uued innovatiivsed infokommunikatsioonitehnoloogia (IKT) moodulid, mis on spetsiaalselt kohandatud vastama tänapäeva tööstussektori vajadustele. Uued moodulid keskenduvad olulistele teemadele nagu tööstuslikud infovõrgud, tööstuse IT turvalisus ning külmatehnika andmeside ja IT turvalisus. Need moodulid on loodud selleks, et varustada õpilasi vajalike oskustega, mis on vajalikud edukaks karjääriks kiiresti arenevas tehnoloogiamaailmas.
- Tööstuslikud Infovõrgud: See moodul pakub õpilastele põhjalikke teadmisi tööstuslike infovõrkude projekteerimisest, rakendamisest ja haldamisest. Kursus hõlmab erinevaid protokolle ja tehnoloogiaid, mis on vajalikud andmevahetuse tagamiseks tööstuslike seadmete ja süsteemide vahel.
- Tööstus IT Turvalisus: IT turvalisus on tööstussektoris kriitilise tähtsusega, eriti arvestades kasvavat küberrünnakute ohtu. See moodul keskendub tööstuslike IT-süsteemide kaitsmise strateegiatele, sealhulgas riskide hindamisele, turvameetmetele ja ründetõrjele.
- Külmatehnika Andmeside ja IT Turvalisus: Eriomane moodul, mis ühendab külmatehnika spetsiifika IT turvalisuse ja andmesidega. Õpilased õpivad, kuidas integreerida turvalisi andmeside lahendusi külmatehnika süsteemidesse, tagades nii süsteemide tõhususe kui ka kaitse küberrünnakute eest.
Need uued moodulid on loodud koostöös tööstuspartneritega, tagades, et õppekava on ajakohane ja vastab reaalsete tööturu vajadustele. Õpilased saavad praktilisi kogemusi läbi laboratoorsete tööde ja projektide, mis valmistavad neid ette reaalseteks tööolukordadeks.
Arendusprojektid on saanud rahastust Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU vahenditest. See toetus võimaldab meil investeerida kõrgemasse kvaliteeti ja innovatsiooni, toetades seeläbi meie õpilaste haridusteed ja edendades tehnoloogilist arengut meie sektoris.
Tallinna Tööstushariduskeskus on pühendunud pakkuma oma õpilastele parimat võimalikku haridust, et nad oleksid valmis tuleviku väljakutseteks. Uute IKT-moodulite lisamine meie õppekavasse on veel üks samm selles suunas.
Kutsume kõiki huvilisi tutvuma uute moodulitega meie kodulehel ja registreeruma kursustele, et saada osa sellest põnevast õppevõimalusest.
Tallinna Tööstushariduskeskus – Kujundame tuleviku oskusi juba täna, toetatuna Euroopa Liidu taasterahastu NextGenerationEU poolt!
Lühiajaline õpirände projekt kutsehariduses (KA122-VET) Projekt: 2023-1-EE01-KA122-VET-000145136 Välispraktika kui binokkel tulevikku /Internship abroad as binoculars for the future
Projekti periood: 28.08.2023 - 27.02.2025
Projekti raames seadis Tallinna Tööstushariduskeskus järgmised eesmärgid:
- Pakkuda õpilastele ettevõttepraktika ja õppimise kogemust välismaal. Avardada õpilaste ja õpetajate silmaringi läbi õpi- või töökogemuse välismaal ja kasutada rahvusvahelist projektikogemust organisatsiooni arenguks. Kasvatada läbi õpirände õpilaste õpimotivatsiooni, tõsta kutsehariduse mainet ning toetada õppija professionaalset arengut. Oska töövajaduseseire kohaselt vajab majandus rahvusvahelist kogemust, sest tööturul napib tulevikutöötajaid ja üheks võimalikuks tsenaariumiks on välistööjõu sissetoomine. Selleks on oluline, et Eesti õpilastel oleks võõrkeelte rääkimisoskus ja oskus toime tulla mitmekultuurses töökeskkonnas.
- Suurendada koostööd EU kutsekoolide, ettvõtete ja organisatsioonidega. Kvaliteetne ja mitmekülgne õpiränne suurendab partnerkoolide hulka, et tuua kooli arengusse tipptasemel teadmisi ja innovatsiooni. Tegevused on olulised järgmise koostööprojekti ettevalmistamistamiseks, et parandada koostööd EU ettevõtetega ja.planeerida projektide alal jätkutegevusi (nt kutsuda külalislektoreid õpetama erialaspetsiifiliste oskusi jms).
- Innustada programmis osalejaid arendama innovatsioonisuutlikkust, digioskusi ja teadmisi tulevikku suunatud valdkondades. TTHK erialadest on enamus seotud tehniliste oskuste õpetamisega (sh energeetika, mehhatroonika, robootika). Läbi projektitegevuste soovime olla kursis valdkonna arengutega ja tõsta osalejate teadlikkust EU tulevikusuundadest.
Erasmus+ info õpilastele
- Õpiränne ehk välispraktika
Erasmus+ õpiränne aitab kuset omandada ja toetab kutseõppurite isiklikku arengut.
Hea ettevalmistus tööeluks ja õppimiseks kus praktika tegemine toimub välisriigi ettevõttes.
Välispraktikale on võimalik minna kõikidesse Eruoopa Liidu liikmes- ja majanduspiirkonna riikidesse.
Projekti toetusest tasutakse õpirändel osalejatele:
- transport sihtkohta ja tagasi
- päevarahad (majutus, toitlustus ja reisikindlustus)
Kandideerimine
Välispraktika tuleb eelnevalt kooskõlastada oma õpitava valdkonnaga juhiga või praktikajuhendajaga.
Sooviavaldusi saab esitada terve õppeaasta jookul
Sooviavaldus esitada oma eriala valdkonnajuhile.
Laekunud taotluste põhjal koostatake pingerida, mille koostamisel arvestatakse kandideerija õpingutulemusi ja inglise keele oskust.
Dokumendid kandideerimiseks. Avalduste allalaamimise võimalus ja lingid siia juurde
- Kandideerimiseks esita sooviavaldus
- Europassi CV
- Kaaskiri – inglise keelne
Link kutseõppurite õpirände kohta https://eeagentuur.ee/opirandurile/kutseoppurite-opiranne/
Lisainfot Eramsus+ õpirännete projektijuhit Lilian Kold
Tel +372 628 5223
E-mail: lilian.kold@tthk.ee
Erasmuse õpirände akrediteering meie koolile
Fotol vasakult paremale: Pärnu Saksa Tehnoloogiakooli direktor Indrek Alekõrs, Tallinna Kopli Ametikooli arendusjuht Valeria Grinevskaja, Tallinna Tööstusharidusekeskuse direktor Paul Alekand, Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli kutseõpetaja Birgit Nicolau Costa ja Luua Metsanduskooli direktor Haana Zuba-Reinsalu.
Uuendusliku e-õppevara arendamine üld- ja kutsehariduses.
- Tallinna Tööstushariduskeskus soetas meetme “Uuendusliku e-õppevara arendamine üld- ja kutsehariduses. E-hindamisvahendite arendustegevus ja kasutuselevõtt. Uuenduslike õppevaralahenduste soetamine ja ühiskasutuse korraldamine (2014-2020.1.3.1)” raames elektri- ja hübriidautode ehituse ja tööpõhimõtete õppestendi ning sõiduki maatriks LED tulede õppesimulaatori.
- https://e-koolikott.ee/et/oppematerjal/33077-Intelligentse-transporditehnika-simulaatorid-Tallinna-Toostushariduskeskuses
- PRÕM
- „Praktikasüsteemi arendamine kutse- ja kõrghariduses sh õpetajakoolituse koolipraktika”, “Kutsehariduse maine tõstmine, õpipoisiõppe laiendamine” ja “Keeleõppetegevused edukamaks toimetulekuks tööturul” (edaspidi PRÕM). Kutseõppeasutuses rahastatakse projekti tegevusi Euroopa Sotsiaalfondi (ESF) eelarvest.
- Töökohapõhine õpe ehk õpipoisiõpe on kutseõppe tasemeõppe õppevorm. Töökohapõhises õppes omandab õppija suure osa (2/3) õppekava õpiväljunditest ettevõttes ettevõttepoolse juhendaja juhendamisel, millele lisandub teadmiste omandamine kutseõppeasutuses (1/3).
- Töökohapõhist õpet eristab koolipõhisest õppest eeskätt see, et ettevõttel on suurem vastutus õppe läbiviimisel ja õppekvaliteedi tagamisel. Õpipoisiõppe eeliseks on, et reaalses tööprotsessis omandatud teadmised ja oskused vastavad otseselt õpipoisiõppes osaleva ettevõtte vajadustele tööjõu oskuste osas.
- Kutseõppeasutus korraldab ja koordineerib õppetööd ning tagab eeldused õppekava õpiväljundite saavutamiseks.
- Õppekohad luuakse riikliku koolitustellimuse alusel, lähtuvalt ettevõtete soovile ja valmisolekule õpipoiste koolitamiseks.
- Tallinna Tööstushariduskeskuse ja COOP Kaubanduse AS koostööl viiadi läbi 01. juuli 2016 – 01. juuli 2017 PRÕM ESF töökohapõhine õpe “Müüja-klienditeenindaja” õppekaval (EHIS kood 141580) ning õppetegevused ajavahemikul 02. jaanuar – 22. detsember 2017 KarKat Faschion OÜ-ga.
- Ajavahemikul 02.01.2018 – 20.12.2019 toimub õppetöö Müügikorraldaja 5. taseme töökohapõhisel õppekaval.
Kvaliteetse töökohapõhise õppe rakendamine ja arendamine aitab kaasa kutseõppe tõhusama seostamise ühiskonna, majanduse ja tööturu vajadustega; aitab tõsta Eesti tööjõu kvalifikatsioonitaset, vähendada struktuurset tööjõupuudust, tagades sujuvama ülemineku haridusest tööellu ja võimaluse osaleda elukestvas õppes.
- HTM projekti „Tööturu vajadustele vastava kutse- ja kõrghariduse arendamine“ raames on õpetajad koostanud projekti „Suhtluskeele klubi „Minu eriala“, mille raames saavad 27.09-29.10.2021 eesti keele kui teise keele intensiivõpet kuni viiskümmend esimese kursuse eriala õpilast.
- Erasmus+ programmi projekt „Erialase projektitöö kogemus läbi õpirände- EriP”
Projekti periood: 2020 september -2022 mai
Sihtgrupp: TTHK tasemeõppe õpilased ja haridustöötajad
Projekti tegevus toetab õppevõimalusi ja õpperühmade arenguid, aitab partneritel paremini mõista teineteise õppesüsteeme, aitab õppida üksteiselt ja luua kõrge kvaliteediga kohandatud õppimisvõimalusi tulevikuks. Kogu projekt aitab toetada kooli missiooni: „Pakkuda konkurentsivõimelist kutseharidust ning elukestva õppena koolitada tööandjate vajadusi arvestavaid oma ala spetsialiste nii esma-, täiend- kui ümberõppes.“
Õpirände raames valmistavad projektitöö, mida õpilane kirjeldab oma portfoolios. Portfoolio sisaldab: tööülesande/eesmärgi seadmist; tehnilised vahendite, materjalide, ajakavast lähtuvate tegevuste kirjeldust; illustreerivaid fotosid ja videoid; partnerriigi töökultuuri ja tehnoloogia võrdlust; protsessi analüüsi ja välja toodud positiivseid ning negatiivsed aspekte projektis kogetu põhjal.
Projektis saavad osaleda TTHK kõigi 8 õppevaldkonna (energeetika ja automaatika, tekstiili-ja nahatöötlus, mehaanika ja metallitöötlus, transporditehnika, infotehnoloogia, logistika, iluteenindus, kaubandus) õpilased ning kooli vilistlased, kes on taotluse esitamise ajal veel kooli nimekirjas või kuni üks aasta pärast lõpetamist. Osaleja peab vastama järgmistele kriteeriumitele:
• on vähemalt 18-aastane põhikooli või gümnaasiumi baasil õppija;
• on õppekavaga ette nähtud kooliväline praktika;
• oskab inglise keelt kesktasemel (B1) või vastava riigi emakeelt;
• on omandanud praktikale suunamiseks ettenähtud õpiväljundid.
Kokku plaanib TTHK praktikale saata 42 õpilast ja 5 saatvat haridustöötajat. Õpirände periood on 6 nädalat, millest praktika saab olla nii vastuvõtva partnerkooli juures kui ettevõttes, olenevalt erialast ja kokkulepetest. Lähetused toimuvad eriala praktika aegadest ja võimalustest lähtuvalt.
KA102- Kutseõppe tasemeõppe õpilaste ja kutseharidustöötajate õpirände projekti „Erialase projektitöö kogemus läbi õpirände” raames on võimalik saada 2-3 kuune rahvusvaheline projektitöö kogemus 42 õpilasel ja 5 õpetajal.
Partneriteks on Soome, Hollandi ja Prantsusmaa kutsekoolid. Huvi korral võta ühendust mirje.burmeister@tthk.ee
- „Koos ettevõtlikuks!” projektis osalemine: Alates 2019 septembrist on iluteenindusvaldkonna karjääri- ja õpitee mooduli õpetajad integreerinud TOY meetodi elemente õppe praktilisemaks muutmiseks. Edaspidi kaalume metoodika laiemat rakendamist. Rohkem TOY meetodi saab lugeda: http://inku.ee/toy-mudel/pohiprintsiibid
- INLEARC projekti eesmärgiks on töötada välja metoodika ja tehisintellektipõhised uudsed õppematerjalid robootika ja mehhatroonika vallas kutseõppeasutuste e-õppe platvormidel kasutamiseks. INLEARC
1. “Praktikasüsteemi arendamine kutse- ja kõrghariduses sh õpetajakoolituse koolipraktika”, “Kutsehariduse maine tõstmine, õpipoisiõppe laiendamine” ja “Keeleõppetegevused edukamaks toimetulekuks tööturul” (edaspidi PRÕM). Kutseõppeasutuses rahastatakse projekti tegevusi Euroopa Sotsiaalfondi (ESF) eelarvest.
Tallinna Tööstushariduskeskuse ja COOP Kaubanduse AS koostööl viidi läbi 01. juuli 2016 – 01. juuli 2017 PRÕM ESF töökohapõhine õpe “Müüja-klienditeenindaja” õppekaval (EHIS kood 141580) ning õppetegevused ajavahemikul 02. jaanuar – 22. detsember 2017 KarKat Faschion OÜ-ga.
02. jaanuar – 20. detsember 2018 KarKat Faschion OÜ õppegrupp müügikorraldaja tasae 5.
Erasmus+ õpirände projekte rahastab SA Archimedes
2. Õpirände projekt nr 2017-1-EE01-KA102-034695 “Professionaalsete pädevuste arendamine” (PPA 2017-2019)
Õpirändeprojekti eesmärk oli:
• suurendada piiriülest koostööd Euroopa kutseõppeasutuste vahel, tunnustada õppijate saavutusi ja edendada
liikuvust lähtuvalt ECVET põhimõtetest-rakendada õppekava praktika mooduli eesmärke välismaal ning võrrelda
partnerriigi töökultuurilisi, tehnoloogilisi ja õppekorralduse sarnasusi ja erinevusi;
• motiveerida õpilasi olema ettevõtlikud arendamaks projekti käigus erialaseid pädevusi, mis on eeliseks tööturule
sisenemisel ja seal püsimisel;
• muuta kutseharidus rahvusvahelisemaks ning populariseerida koolis õpetatavaid erialasid.
Projekti partnerid:
Summa College Hollandis, Riga Technical College Lätis, EASR Portugalis, Lycée polyvalent
Elisa Lemonnier Prantsusmaal, Tavastia Education Consortium, Helsinki Vocational College, Novida College Soomes
ja WADADA bvba Belgias..
Projekti tulemusena:
• suurenesid õpilaste õppevõimalused ja avardusid õppevaldkonna arengusuunad – projektis osalejate kogemus
innustab teisi õppijaid ning annab mõtteid valdkonna arenguks;
• paranes partnerite vaheline koostöö – tunneme üksteise kooli- ja ettevõtete töökorraldust,
• parenesid kontaktisikute vaheline koostöö – projektijuhi, eriala tasemel;
• saadi vahetut tagasisidet koostöö parendamiseks;
• vahetati eriala ja pedagoogika alaseid kogemusi, analüüsiti arengutrende ja omandati uusi teadmisi –N: tekstiilide
kudumise tehnikad ja printimise võimalused; projektiõppe korraldamine; erinevate haridusasutuste koostöö; keeleõppe
võimalused jms;
• kõik projektis osalenud said Europassi õpirändetunnistuse ning lisaks hindasid tööandjad õpilaste tööalaseid oskusi
sätestatud hindamisskaalal ning vastavalt ECVET arvestuspunktid tingimustel;
• osalejad hindasid omandatud oskusi ning kogemusi kõrgelt ja avaldasid soovi osaleda ka järgmistes
õpirändeprojektides;
• osalejad märkisid, et õpirändes osalemine suurendas nende enesehinnangut, et nad tulid toime võõras kultuuri- ja
keele keskkonnas tööülesannete täitmisega;
• osalejad hindasid õpirände järgselt kõrgemalt oma kooli ja koolis omandatud oskusi ning välisriigis omandatud
oskusi ja kogemusi.
• õpirändes osalejad muutusid enesekindlamaks inglise keele rääkimises, mida tõendas OLS keeltesti tulemus (1/3
osalejatel paranes inglise keele oskus ühe taseme võrra).
• osalejad olid aktiivsed oma vabaaja sisustajad. Õpilased külastasid elukoha ja naaberlinnade vaatamisväärsusi,
käisid näitustel, muuseumides ning kinos. Ühel kaubanduse eriala õpilasel õnnestus enne traagilist õnnetust külastada
Jumalaema kirikut Pariisis (Notre-Dame de Paris).
• õppijate teadlikus ja osalejate huvi õpirändest suurenes. Näiteks: õpilased ise esitasid kaalutletud õpirände ettepanekuid
(ettevõte, aeg, kestvus, tegevused);
• pandi paika uue projekti koostööpõhimõtted ja eesmärgid.
3. Õpirände projekt nr 2016-1-EE01-KA102-017107 „Euroopa kogemusega Eesti tööturule“ (EKET 2016-2018)
Projekti eesmärgid:
Kooli visiooni kohaselt on Tallinna Tööstushariduskeskus aastaks 2025 Eesti suurim rahvusvaheline elukestva õppe keskus. Projekti eesmärgid on väljatöötatud lähtuvalt kooli arengukavast, Elukestva õppe strateegia 2020 eesmärkidest, projektis kirjeldatud uuringutest, vestlustest õpilastega ja on alljärgnevad:
- toetada õpilaste ettevõtlikust võimaldades neile Euroopas õppimise ja töötamise kogemust, mis on eeliseks soovitud töökohale kandideerimisel;
- tähtsustada elukestvat õpet juhindudes ECVETi (Euroopa kutsehariduse ja – koolituse arvestuspunktide süsteem) põhimõtetest;
- motiveerida osalejaid järjepidevaks erialaseks arenguks ning luua head eelised tööturule sisenemiseks ja seal püsimiseks;
- tutvuda erialase silmaringi laiendamiseks kultuurierisustega ning võrrelda töökultuure;
- muuta kutseharidus rahvusvahelisemaks ja atraktiivsemaks.
Projekti partnerid:
Tavastia Ametikool (Koulutuskuntayhtymä Tavastia) Hämeenlinnas, Soomes Summa College Eindhovenis, Hollandis
Osalejate profiil ja valik:
Projektis on võimalik osaleda Tallinna Tööstushariduskeskuse esmaõppekavadel õppivatel õpilastel, kes vastavad järgmistele kriteeriumitele:
- osaleja on vähemalt 18-aastane;
- osalejal on õppekavas ettenähtud kooliväline praktika;
- osaleja oskab inglise keelt vähemalt kesktasemel (A2);
- osaleja on omandanud praktikale suunamiseks ettenähtud õpiväljundid.
Kasuks tuleb eriala- või kutsevõitlustel osalemine. Osalejate väljavalimisel arvestatakse õppekava täitmist, õppetöös osalemist, motiveeritust, inglise keele oskust ning ühiskondlikku aktiivsust. Iga õpirändes osaleda sooviv õppija peab esitama projektijuhile avalduse ja motivatsioonikirja, millele lisatakse e-kooli väljavõte. Kokku saadab Tallinna Tööstushariduskeskus praktikale 26 õpilast.
Lähetused:
Kõik lähetused on 6-nädalased. Esimene lähetus toimus novembris 2016.
4. CNCert Erasmus+ Tunnustatud teadmised tagavad konkurentsivõime Septembris 2014 alustas tööd rahvusvaheline projektimeeskond koosseisus Dekra Akademie GmbH Saksamaalt (DEKRA), Vilniuse Tehnika – ja Disainikolledž(VTDK), Riia Tehnikakolledž (RTC), Tallinna Tööstushariduskeskus (TTHK) ja projekti koordinaatorina Tallinna Tehnikakõrgkool (TTK). Projekti algatajaks ja arendajaks on TTK mehaanikateaduskonna dotsent Valdur Veski, projektijuhiks mehaanikateaduskonna lektor Marek Pakkin, arendajateks masinaehituse õppetooli hoidja Tavo Kangru ja assistent Janis Piiritalo, administreerimisel aitasid tõhusalt kaasa Marta Mugur, Helen Rihma ja Kristina Bushell.
5. 2014-2016 osales Erasmus+ õpirände projekti „Õpirände kogemus aluseks professionaalsetele kompetentsidele“ (ÕKAPK) raames 6-nädalasel erialapraktikal Soomes Tavastia ja Stadi Ametikoolides kokku 24 TTHK õpilast (AT, SKA, RS, JKS.
6. 2011-2013 osales Leonardo da Vinci õpirände projekti „Innovaatiline Praktika Soome Ametikoolides“ (IPSA) raames 3-nädalasel ettevõtte praktikal Soomes Tavastia Ametikoolis kokku 16 TTHK õpilast (AT, JKS, SKA).
7. Erasmus + kutseharidustöötajate õpirände projekt „Euroopa parimad praktikad ECVETi rakendamisel“ (EPPER)
Projekti kestus: 01.06.2014 – 01.06.2016.
Projektis osalejad:
- Kehtna Majandus-ja Tehnoloogiakool (konsortsiumi juhtiv parter),
- Tartu Kutsehariduskeskus,
- Tallinna Tööstushariduskeskus,
- Järvamaa Kutsehariduskeskus,
- Tallinna Teeninduskool,
- Haapsalu Kutsehariduskeskus,
- Tallinna Tehnikaülikool,
- Tallinna Polütehnikum,
- Tallinna Ülikool,
- SA Innove,
- SA Kutsekoda.