Ülesanne: Detaili kassett 1
Ülesande püstitus
![Joonis](assets/ul_MPS_distributing_01.jpg)
Koostada programm kontrolleri jaoks, mille abil väljastatakse detaili kassetist. START nupu vajutamisel lükatakse detail kassetist välja. Detaili lükkaja peab automaatselt liikuma tagasi algolekusse, kui detaili on välja lükatud. Sellest annab märku andur 1B1.
Detaili välja lükkamine tohib toimuda ainult siis kui detaili lükkaja on algolekus (andur 1B2) ja detail on kassetis olemas (andur B4).
Indikaatorlamp H3 pannakse põlema, kui detaili ei ole kassetist. Indikaatorlamp H3 kustub, kui detail on kassetis olemas.
Programmi koostamisel vaja minevate sisendite ja väljundite loetelu
Nimi | I/O | Aadress | Kommentaar | |
---|---|---|---|---|
1B2 | DI 1 | Detaili lükkaja on täielikult välja lükatud | ||
1B1 | DI 2 | Detaili lükkaja on täielikult sisse tõmmatud (detail on välja lükatud) | ||
B4 | DI 6 | Detaili pole kassetis | ||
S1 | DI 10 | Start nupp | ||
1M1 | DQ 0 | Detaili lükkaja tõmmatakse sisse (detail lükatakse välja) | ||
H3 | DQ 12 | Indikaatorlamp Q1 |
Ülesande lahenduse käik
- Uurida kus paiknevad vajalikud andurid, täiturid, nupud ja lambid sisetusmoodulis. Vajadusel küsida õppejõu käest elektri- ja pneumaatikaskeemid
- Kirjutada välja andurite, täiturite, nupude ja lambide reaalsed aardessid PLC-s
- Koostada ülesande kirjelduse alusel mooduli töö algoritm (plokkskeem, UML või GRAFCET) või sammdiagramm
- Koostada PLC-le mooduli juhtimisprogramm ja testida seda reaalse sisetusmooduli peal
- Parantada varem koostatud algoritmi või sammdiagrammi nii et see vastaks reaalsele mooduli tööprotsessile
- Demonstreerida õppejõule töötavad sisestusmoodulit koos algoritmi või sammdiagrammiga